Profily

BUDUJTE VÍC NEŽ JEN SVALY… S BRANDONEM CURRYM

Zvyšte nejenom objemy, ale i svou výkonnost, radí jeden z nejlepších současných profesionálů.

Proč by kulturisty měla zajímat výkonnost?

„Výkonnost – případně tedy schopnost explozívního, rychlého pohybu – je pro sportovce velice důležitá. Pokud jste schopni podat kvalitní výkon, tzn. cvičit v potřebném rozsahu pohybu a mít váhu pod kontrolou, vytvoříte tak potřebné podmínky a máte větší šanci na úspěch,“ říká Brandon. Trénink zaměřený na výkonnost vám podle něj pomůže aktivovat rychlá svalová vlákna, použít vyšší zátěž a zlepšit tak svoje výkony založené na explozívních pohybech. „Využívám toho ve svém tréninku velice často,“ pokračuje. „Ve skutečnosti pak mohu vyvinout větší sílu, takže v objemové fázi cvičím především tímto způsobem.“

Pokud svůj trénink zaměříte na výkonnost,

budou vaše svaly reagovat s větší přesností

a následně vás nebude stát takové úsilí určitý cvik provést.

Aktivujete více svalových vláken a trénink je celkově produktivnější. Je rozhodně přínosem, pokud se vám podaří maximalizovat vaši výkonnost.

 

Na co kromě zátěže se zaměřit?

„Na aktivaci svalů, s tou začínám už při rozcvičení,“ popisuje Brandon. „Třeba v den tréninku nohou jsou to dřepy s výskokem, pět sérií o pěti opakováních, díky explozívnímu pohybu se svaly dobře zahřejí. Když cvičím hamstringy a hýždě, zařazuji někdy skoky do dálky, protože mi umožní připravit na výkon tyhle partie.“

Dále je třeba věnovat pozornost rychlosti a poté teprve přichází ke slovu zátěž.

 

Je třeba změnit suplementový program v rámci tréninku zaměřeného na výkonnost?

„Důležité jsou rychle stravitelné sacharidy. Pokud trénujete s cílem zvýšit výkonnost, jste po cvičení naprosto vyčerpaní a pak rozhodně potřebujete suplement doplňující sacharidy. Pokud se snažíte o explozívní trénink, pak mohu jen doporučit kreatin. Tenhle suplement asi nelze přechválit. Současně věnujte pozornost konzumaci komplexních sacharidů, které slouží jako zdroj energie v průběhu intenzivního tréninku. Bylo by velkou chybou omezit příjem sacharidů, protože byste tím mohli negativně ovlivnit dosažené výsledky.“

 

Brandon Curry je letošním horkým kandidátem na titul Mr. O, o jeho přípravě na tuto prestižní soutěž více v SK 3/19 – vychází 19. 4.