Trénink středu těla

Trénink středu těla

Střed těla označuje svaly bederní oblasti, svaly v oblasti krční a hrudní páteře a břišní stěnu.

Trénink | 20.09.2012 | Michal Rudzinskyj

Text: Tereza Kalašová


Trénink zaměřený na střed těla posiluje hluboký stabilizační systém a svaly, které drží tělo ve správné poloze. Silný střed těla je základ, bez kterého se neposunete dále.

Při dodržení správné techniky dochází ke zlepšení držení těla, nápravě svalových disbalancí, zlepšení stability a celkové kondice. Odstraňuje bolesti zad způsobené vadným držením těla a ochablým svalstvem v oblasti trupu. Na posílení středu těla by se měli zaměřit především začátečníci, ale i pro pokročilé cvičence a cvičenky je tento typ tréninku velice vhodný.

Začátečníci možná budou mít problém s provedením některých cviků (kolečko, vzpor na boku na jedné ruce) a v tom případě snižte náročnost snížením počtu opakování, zkraťte čas, zkuste pouze jednu sérii, popřípadě cvik vynechejte úplně, až do té doby, než ho zvládnete.

Pokročilí by naopak měli zvýšit náročnost cviků zvýšením počtu sérií a přidáním zátěže (při vzporu na předloktí položit kotouč na horní část zad, při holubičce využít balančních pomůcek, například bosu, nebo přitahovat lehké jednoručky k pasu, a posilovat tím navíc mezilopatkové svalstvo atd.) Možností je mnoho, chce to jen trochu fantazie.

Trénink vyzkoušejte po dobu šesti týdnů jednou až dvakrát týdně a sami zajisté pocítíte i uvidíte pozitivní změny na svém těle.

prkno – vzpor na předloktí (staticky)
      2 x maximum
kolečko (cviky na břicho s tzv. kolečkem) 
      2 x 10 - 15
vzpor na boku na jedné ruce na předloktí (staticky)
      2 x maximum (obě ruce)
mrtvý tah s jednoručkami       2 x 15
hyperextenze na balonu
      2 x 15 – 20
přítahy kolen na balonu k hrudníku
      2 x 15 – 20
holubička (staticky)
      1 x maximum (obě nohy)

 
 
 

Související články

Ženy poprvé v posilovně!
Jak by měl vypadat trénink pro začátečnice?
Domácí trénink pro začátečnice
Základní zásady zdravého stravování a ukázka
Jak na problémové partie?
Dámy, chcete závodit?
Kuřecí prsa na deset způsobů
Intenzifikační techniky pro ženy
Outdoor kruhový trénink
Tabata trénink
 
Přidej na Facebook Přidej na Linkuj Přidej na Vybrali.sme Přidej na Jagg

Verze pro tisk