Lýtka alá Jay Cutler

Lýtka alá Jay Cutler

Úřadující vládce Mr. Olympia Jay Cutler má za sebou jednu z nejpozoruhodnějších dekád v historii profesionální kulturistiky.

Trénink | 20.04.2010 | Michal Rudzinskyj

Použité stránky: flexonline.com
Připravil: Karel Šedivý


Horší než druhé místo totiž za posledních deset let obsadil pouze v roce 2000 a to na Mr. Olympia. Od té doby se zúčastnil 21 soutěží a na osmi z nich skončil druhý (včetně pěti druhých míst na Mr. Olympia), přičemž jej dokázali porazit pouze držitelé titulu Mr. Olympia Ronnie Coleman a Dexter Jackson. Zbylých 13 soutěží, mezi kterými byly tři starty na Mr. Olympia a rovněž tři na Arnold Classic, pak Jay Cutler vyhrál.

Navzdory tomu, jak se mu vedlo, jej mnoho lidí odepsalo. To když v roce 2008 skončil druhý na Mr. Olympia za Dexterem Jacksonem. Loni ale předvedl něco, co se do té doby nikomu nepovedlo a Titul opět obhájil. Na pódiu zároveň předvedl doposud nejlepší kombinaci objemů a vyrýsování. Jedním ze znaků, které jeho postava nese, je její kompletnost. Mezi jeho skvěle rozvinuté svalové partie patří i kolosální lýtka a tak vám ohledně jejich tréninku nyní Jay přináší několik tréninkových tipů.

Cutlerovy tipy pro trénink lýtek

  1. „Není to o tom, jakou použijete hmotnost. V tréninku lýtek jde o to, abyste prováděli plný rozsah opakování. V každém opakování tedy jděte až dolů a pak zase úplně nahoru.”
  2. „Při tréninku lýtek někdy používám tréninkový princip rest-pause. Když provádím sérii a už nedokážu provést další opakování, tak zastavím, odpočinu si na několik sekund a pak vykonám ještě pár opakování navíc. Pokud chci, tak to ještě dvakrát až třikrát opakuji.”
  3. „Když jde o lýtka, nemáte zde k dispozici příliš velký repertoár cviků. Držte se tedy základů a používejte zmíněný plný rozsah opakování.”
  4. „Občas zařazuji výpony na lýtka na přístroji, to když je posilovna dobře vybavená. Měním také pořadí cviků.“
  5. „Při tréninku lýtek jsem nikdy neprováděl hodně opakování. Myslím si, že 10-12 je nejlepší počet. Někdy si dám sice i 15-20 opakování, ale většinou se držím zmíněného středního počtu opakování.”

Trénink lýtek alá Jay Cutler

Cvik Série Opakování
Výpony na lýtka ve stoji   3 10-12
Oslí výpony na přístroji   3 10-12
Výpony na lýtka vsedě   3 10-12

 
 
Přidej na Facebook Přidej na Linkuj Přidej na Vybrali.sme Přidej na Jagg

Verze pro tisk