Okamžitý efekt – 7 triků, jak vypadat mohutněji

Okamžitý efekt – 7 triků, jak vypadat mohutněji

Rozhodně vás nikdo nechce tahat za nos, protože každý dobře ví, že v otázce získávání svalové hmoty žádné zkratky neexistují.

Trénink | 22.07.2013 | Michal Rudzinskyj

Použité stránky: flexonline.com
Připravil: Karel Šedivý

 


Musíte poctivě cvičit, dobře jíst a také dostatečně odpočívat. Jsou však situace, kdy zkrátka chcete z nějakého důvodu vypadat mohutněji. Ať už se jedná o fotografování na pláži nebo jen chcete z nějakého důvodu zapůsobit na svoje okolí, vždy máte v záloze možnost jak toho docílit a přibrat dva až pět kilogramů. A to okamžitě.

 

1. Zvyšte příjem sacharidů

Nejjednodušším a nejefektivnějším způsobem jak rychle přibrat je zvýšit příjem sacharidů. Čím méně jich běžně přijímáte, o to budou výsledky působivější. Když konzumujete sacharidy, dochází k jejich uskladnění ve formě svalového glykogenu, který společně s vodou nataženou do svalových buněk zvětší vaše objemy. Dbejte však na dostatečný příjem tekutin – viz další bod. Postupujte tak, že den až dva dny předtím, kdy chcete vypadat mohutněji, přijímejte sedm až osm gramů sacharidů na jeden kilogram hmotnosti. V první části dne můžete jíst i jednoduché cukry obsažené v ovoci, sladkostech, medu, bílém pečivu a podobně. Později přejděte na komplexní formu sacharidů v podobě celozrnných těstovin, celozrnného chleba, ovesných vloček apod. Všechno bude fungovat ještě lépe, pokud tři dny před zvýšeným příjmem sacharidů budete jíst jen jeden gram sacharidů na kilogram hmotnosti a pak příjem skokově navýšíte.

2. Pijte více vody

Protože existuje reálná šance, že nepijete dostatek tekutin anebo jste dokonce dehydrováni, zkuste pít více vody. Podle jedné studie se ukázalo, že ze zkoumaného vzorku pilo dostatečné množství tekutin méně než 15 % atletů. Voda má přitom na svaly pozitivní efekt, díky kterému vypadají větší a plnější. Začněte tedy okamžitě upíjet vodu a denně vypijte zhruba 4 i více litrů.

3. Vyberte si správný kreatin

Určitě vám neřekneme žádnou novinku v tom smyslu, že kreatin natahuje vodu do svalových buněk. Klasický kreatin monohydrát funguje skvěle, ale trvá týden i déle, než dojde k dostatečnému a maximálnímu navýšení jeho hladiny uvnitř svalových buněk. Namísto osvědčené klasiky sáhněte v případě potřeby okamžitého efektu po jiných a rychle fungujících formách kreatinu jako je kreatin hydrochlorid nebo Kre-Alkalyn, u kterých nepotřebujete žádnou sytící fázi. Berte 3-5 gramů jednoho ze zmíněných suplementů a to jak před tréninkem, tak i po jeho skončení.

4. Zařaďte glutamin

I když aminokyselina L-glutamin jako oblíbený doplněk výživy nemá stejný okamžitý efekt na zvýšení svalového objemu jako zvýšený příjem sacharidů nebo kreatinu, stále patří do potřebného arzenálu v případě zvyšování svalových přírůstků. Důvodem je jeho značné zastoupení ve svalové buňce, do které podobně jako kreatin natahuje vodu. Podle studií dokonce pomáhá s přeměnou glukózy na svalový glykogen, o kterém jsme se zmínili výše. A čím více glykogenu ve svalech, tím jsou svaly větší. Po skončení tréninku si dejte velký sacharidový koktejl, do kterého přidejte 10 gramů L-glutaminu. V tomto směru existuje i další forma suplementu a to L-alanyl-L-glutamin známého pod obchodním názvem Sustamine. K zjištění lepší hydratace, větší svalové pumpy a plnějších svalů můžete vyzkoušet 5-10 gramů tohoto suplementu 30 minut před tréninkem.

5. Zkuste taurin

Mezi běžnými spotřebiteli se jedná o jednu z nejpopulárnějších aminokyselin. Používá se zejména v energetických nápojích jako je Red Bull a její pojmenování bylo odvozeno z latinského slova taurus (býk). Svůj název totiž dostala podle německého vědce, který tuto aminokyselinu poprvé dokázal izolovat z býčí žluče (zdroj – Wikipedia.org). I když energizující účinky této aminokyseliny možná tolik nepocítíte, její vliv na okamžitý svalový efekt není zanedbatelný. Podobně jako kreatin a L-glutamin se ukládá ve svalových buňkách a zvyšuje svalový objem. Taurin vám navíc pomůže během tréninku produkovat více síly, zvýší vaši vytrvalost a vy tak můžete cvičit intenzivněji. Pro optimální výsledky berte v tomto směru 2-3 gramy taurinu před i po tréninku.

6. Přijímejte draslík

Když přijde řeč na draslík, mají jej obvykle sportovci spojený pouze v souvislosti s pitným režimem. V nápojích jako je Gatorade nebo Isostar slouží k rychlému zavodnění organismu v průběhu nebo po skončení fyzické aktivity. Díky tomu, že se draslík stejně jako předchozí substance ukládá ve svalových buňkách, může vám pomoci vypadat mohutněji. Pokud jíte typicky kulturistickou dietu a omezujete příjem ovoce, pak na vás zvýšený příjem draslíku bude pravděpodobně i daleko lépe fungovat. Berte 500 – 1000 mg některé z dostupných forem draslíku dva až třikrát denně společně s jídlem.

7. Nezapomeňte na N.O.

Suplementy na bázi nitridu oxidu většinou obsahují aminokyselinu L-Arginin, která slouží jako okamžitý prekurzor pro jeho syntézu v organismu. Působením oxidu dusnatého dochází k rozšíření cév, čímž ke svalům proudí více krve a ty pak vypadají větší. Společně se svalovým glykogenem, kreatinem, glutaminem, taurinem a draslíkem již přítomným ve svalových buňkách je pak efekt ještě větší. Berte váš N.O. doplněk podle návodu výrobce, což znamená většinou jednu nebo dvě přiložené odměrky ráno po probuzení a 30-60 minut před tréninkem.

 
 
Přidej na Facebook Přidej na Linkuj Přidej na Vybrali.sme Přidej na Jagg

Verze pro tisk