Stacey Pillari – velké věci přicházejí postupně - rozhovor (2. část)

Stacey Pillari – velké věci přicházejí postupně - rozhovor (2. část)

2. část rozhovoru se Stacey Pillari

Rozhovory | 19.03.2010 | Michal Rudzinskyj

Zdroj: rxmuscle.com
Přeložil: Karel Šedivý


Bylo pro tebe, díky tvrdým tréninkům a powerliftingu, relativně snadné transformovat svoje tělo do kulturistické podoby?
Ano, moje tělo za to bylo vděčné a dokázalo jít směrem, který mu byl vlastní. Když jsem soutěžila v kategorii Figure, tak jsem pořád musela bojovat s tím, abych zeštíhlovala nohy a ruce. Rovněž jsem nemohla cvičit s těžkou zátěží, takže to vypadalo, jako když se v tréninku moc nenadřu. Díky přestupu moje tělo opět mohlo růst. Znovu jsem začala zvedat těžké váhy, dělala jsem drop série, vynucená opakování, jela jsem intenzivní tréninky atd. Zkrátka vše, co miluji. Můj trénink znovu začal být tím, čím byl před soutěžením ve Figure. Moje svalová paměť zapracovala a bylo to tam!

Moje plány mi ale překazilo zranění. Během tlaků na ramena před hlavu jsem si odtrhla z mého loktu kousek kosti. Doktor mi řekl, že jsem cvičila s velkou zátěží a že moje úpony byly silnější než kost, která povolila namísto úponu. Povídal, že ještě nikdy nic takového neviděl! V srpnu roku 2008 jsem se podrobila operaci, najela do starých kolejí a zasoutěžila si na Arnoldovi.

Arnold Amateur pro tebe byla první soutěží, na které jsi skončila na třetím místě při váze 46,3 kg. Pak jsi šla na Nationals a umístila se čtvrtá s váhou 48,6kg. Co se dělo mezi těmito dvěma soutěžemi, že jsi dokázala přibrat další čistou svalovou hmotu?
Můj trenér Mike Davies mi sestavil stravovací plán pro přibrání čisté svalové hmoty. Je to člověk, který tomu skutečně rozumí. Prostřednictvím dietní strategie dokáže skvěle manipulovat vaším tělem podle toho, zda chcete přibrat nebo zeštíhlet. Ne každý totiž ví, že není pouze důležité to, co jíte, ale také kdy to jíte. Zároveň jsem již byla plně zotavená z operativního zákroku a mohla jsem tak cvičit se skutečně těžkými zátěžemi. Díky tomu jsem mohla zvětšit ty partie trupu, které to nejvíce potřebovaly a zásluhou trenéra jsem na Nationals byla svalnatější.

Když přijde řeč na dietu, jsi zastáncem schématu, ve kterém figuruje hodně bílkovin, málo sacharidů a střední množství tuků?
Ano, svým způsobem. Myslím, že pro zisk hmoty rozhodně potřebujete adekvátní množství komplexních sacharidů. Jejich příjem byste neměli příliš omezovat ani během předsoutěžní přípravy do doby, než budete blízko termínu konání soutěže. Sacharidy jsou nezbytné pro vaše svaly. Potřebujete je, abyste zachovali produktivitu vašich tréninků, přičemž opomenout nesmíme ani mozek, který se bez nich neobejde. Už jste někdy zkoušel promluvit na někoho z nás týden před soutěží? Věřím rovněž na cyklování sacharidů, především pak ve dnech, kdy procvičujete velké svalové skupiny, jako jsou nohy, nebo když procvičujete zaostávající sval a chcete, aby skutečně začal růst. Mimo sezónu je můj příjem komplexních sacharidů téměř čtyři gramy na kilogram tělesné hmotnosti, v jiných dnech o něco více. Snažím se je přijímat jen z hodnotných zdrojů a stejně tak sleduji i příjem tuků, které pocházejí například z arašídového másla, avokáda, ořechů atd.

Jaká je tvoje váha v mimosoutěžním období?
Moje mimosoutěžní hmotnost byla po Arnoldovi 57kg. Mimo sezónu nejraději udržuji nárůst hmotnosti oproti soutěžní formě o 7-9 kg.

Když jsi přestoupila z Figure do kulturistiky, byly pro tebe těžké vyrovnat se se změnami, které se týkaly například většího množství svalové hmoty
Bylo to náročné, protože jsem tolik ještě nikdy nevážila, dokonce ani, když jsem byla těhotná. Kvůli větší váze byly náročnější i kardio aktivity. Ty provádím během celého roku, abych se udržovala ve formě. Nejhorší věcí ovšem bylo myslím to, že jsem musela kompletně nakoupit nové oblečení. Podobně jako ostatní soutěžící, i já mám věci, které nosím v soutěžní a v mimosoutěžní formě. A to se týká zejména mých nohou, protože je hodně nesnadné najít džíny, které mi sednou v mimosoutěžním období.

Soutěžící z Figure kategorií jsou ohledně vzhledu pro veřejnost přeci jen akceptovatelnější. Zaznamenala jsi po přestupu změnu v tom, jak se na tebe lidé dívají?
Ano, některým se to líbí a je to na nich vidět. Ostatní ale jen zírají a připadá jim to komické. Můj manžel se mě vždycky zastává a říká třeba: „Vypadá skvěle, ne?“ Když se lidé chovají sprostě nebo si šeptají nehezké narážky, pak je slovně konfrontuje. Můj hrdina! S tímhle se prostě musí počítat. Jsem přesvědčená o tom, že záleží na tom, kde žijete. Například ve městě Wilmington, kde žiji, jsou lidé celkově více ve formě, starají se o sebe a tudíž akceptují můj vzhled ve větší míře. Když ale žijete jinde, kde lidé o sebe tolik nedbají, pak vás, jako ženu se svaly, vidí ostatní jen jako nějakého pomatence. Každému co jeho jest. Já jsem zdravá, cítím se v pohodě a dokázala jsem inspirovat spoustu lidí, především svoji dceru a mámu a to je to, co se na tom cení.

Spoustě lidí přijde neuvěřitelné, že je ti 44 let a jsi nejen matkou, ale zároveň i babičkou. Některé z žen by mohlo používat tyhle argumenty jako výmluvu, když přijde řeč na cvičení nebo dokonce na soutěžení. Co bys jim vzkázala?
Já říkám, že překážky leží ve vaší mysli a je zapotřebí je zlomit. Jasně, když máte rodinu anebo pracujete na budování kariéry, nebo se věnujete obojímu, pak je to náročnější, ale ještě pořád je to uskutečnitelné. Když budete každý den cvičit pouze dvacet nebo třicet minut, pak uvidíte a pocítíte ten rozdíl. Cvičte před začátkem zaměstnání, během oběda nebo po skončení pracovní doby. Mám kamarádku, která cvičí kardio o půlnoci! Když přijde řeč na soutěže, pak je to už trochu o něčem jiném. Musíte být disciplinovaní a každý den věnovat cvičení nejméně hodinu až dvě. Když to ale budete doopravdy chtít, pak najdete způsob. No a co se týče věku, tak zrajeme jako víno. Kulturistika je jako stvořená pro starší ženy! S věkem se naše pokožka ztenčuje, produkce estrogenu se snižuje nebo zcela zastaví, ztrácíme všechen ten podkožní tuk, který jsme mívali z dětství, svaly jsou vyzrálé a tohle všechno jsou nezbytné ingredience, které v kulturistice potřebujete.

Změnila jsi v souvislosti s věkem nějak svůj tréninkový program, ve kterém máš třeba nějaká omezení?
Děláš si srandu? Jen se někoho zeptej. Ve svojí posilovně cvičím tvrději než většina mužů i žen, kterým je o polovinu méně jak mě. Alespoň se to o mě říká. Vždycky jsem trénovala tvrdě a budu v tom pokračovat tak dlouho, jak mi to jen moje tělo dovolí. Sportovní trenéři a Mike Davies mi dali dobré sportovní základy. Pokud se týče věku, pak to rozhodně není určující faktor. Na cvičení jsem závislá, a když vynechám trénink, tak se nejen cítím provinile, ale tělo mě i více pobolívá.

Tvoje nohy mají vynikající pověst, dokonce takovou, že se zájemci pořádáš speciální „večerní trénink nohou“. To musí být docela podívaná!
Ha ha! Ano, lidé se nám spíš vyhýbají. Nemusím asi dodávat, že přitahujeme pozornost, zvláště když na legpressu cvičíme se zátěží 360 a více kilogramů. Anebo s přídavnou zátěží provádíme výpady přes celou posilovnu. V těchhle okamžicích zkrátka lidé odpadávají. Je zde můj dobrý přítel Sherwood Strickland, který je kulturista, ale již nesoutěží, a on a já se snažíme, aby to lidi nevzdali. Dokonce jsme měli nějaké zájemce, kteří nás kontaktovali přes Facebook. Myslím, že naše nejtvrdší tréninky jsou ty, ve kterých provádíme 50 sérií, což je dávka, která většinou dostane každého.

Jaké máš tedy nejbližší plány?
Potřebuji ještě nabrat nějakou svalovou hmotu na vrchní část těla, zejména se to týká zad, tricepsů a ramen. Rovněž zapracuji i na lýtkách a na osekání pasu. V létě bych se měla zúčastnit Masters Nationals v Las Vegas a na podzim mě čekají Nationals v Atlantě. V roce 2010 bych ráda získala IFBB Profesionální kartu, takže budu muset ještě pořádně zabrat.

Jak tě mohou čtenáři kontaktovat?
Můj email je staceypi@yahoo.com. Je to emailová adresa s ochranou proti spamům a potřebujete mít nainstalovaný JavaScript. Najdete mě také na Fecebooku pod Stacey Pillari. Budu také spouštět nové internetové stránky www.staceypillari.com, které jsou momentálně ve výstavbě.

 
 
Přidej na Facebook Přidej na Linkuj Přidej na Vybrali.sme Přidej na Jagg

Verze pro tisk