Lukáš Topinka - seminář v italském Janově - 2. část

Dostávám se k další části pobytu v Itálii. Po skončení nedělního semináře jsem měl asi 3 hodinky pauzu, při které jsem usnul na velké a krásné posteli, která byla v mém pokoji číslo 703.

Zajímavosti | 26.02.2010 | Michal Rudzinskyj

Text a foto: Lukáš Topinka
Lukáš Topinka - seminář v italském Janově - 1. část

Pak už mě čekala procházka a večeře, na kterou mě Jimmy pozval. Janovské náměstí má uprostřed krásnou kašnu a různé kostely a památky. Hlavně je po celém Janově čisto. Po 20 minutách chůze jsme došli do restaurace, kde jsem si dal špagety a ústřice. I když jídlo nevypadalo vůbec dobře, tak mi to velice chutnalo. Další chod jsem si dal lososa a americké brambory. Italové ke všem jídlům používají ty nejkvalitnější oleje a losos byl právě politý tímto olejem a posypaný čerstvým drceným pepřem... Lepší jídlo jsem snad nikdy nejedl!!! Poslední chod byl pravé Italské tiramisu. S tím českým se to však nedá vůbec porovnávat. Při večeři jsme s Jimmym probrali zážitky z MS 2009 a některé dobré závodníky. Po večeři jsem vážil asi o 10 kg víc a spokojeně jsem se odvalil zpět na hotel. Tam jsem si napustil plnou vanu a pak koukal při chroustání racio chlebíků a pití proteinu na Eurosport dlouho do noci. Zkrátka jsem si vše užíval... Ještě tu noc jsem však zjistil, že letím zpět domů až v úterý a ne v pondělí jak jsem si původně myslel :)

V pondělí ráno jsem si dal tradiční snídani a to müsli s mlékem, půl litru 90% džusu, jablko, kiwi, avokádo a nakonec omeletu z 5 vajec a housku. Snídaně byly opravdu luxusní a bylo vždy z čeho vybírat. Jimmy Pedemonte si však pro mě připravil opravdu vynikající den. Ráno kolem 10:00 jsme znovu vyrazili na náměstí a sešli jsme k nedalekému přístavu. Zde bylo obrovské akvárium a velmi stará námořní loď. V akvárium jsme mohli vidět murény, žraloky, delfíny, lachtany, želvy, rejnoky, mnoho druhů ryb a rostlin. Byl to opravdu perfektní zážitek a podívaná. Jimmy moc dobře ví, že mám rád čokoládu, a proto mě také vzal do staré Janovské továrny na čokoládu. Zde mi koupil několik druhů čokolád a můžu vám říct, že byla opravdu vynikající a jedna z nejlepších v mém životě. Když jsme procházeli po Janově, tak mi neunikla skutečnost, že víc jak polovina dopravy zde tvoří motocykly, převážně skůtry, se kterými se dostanete opravdu všude. Další cestou byla procházka po hlavní třídě Janova a do obchůdku s místním pečivem, kde mi Jimmy koupil typický Janovský chléb, který můžete vidět na fotografii. Jimmy mi také ukázal místní tržnici s potravinami, kde je opravdu vše čerstvé (mořské ryby, zelenina, ovoce). Jelikož nám z toho všeho vyhládlo, tak jsme zašli na jídlo do bistra, kde jsem si dal tortelíny a hovězí maso s hranolkami. Nesměl chybět ani dezert v podobě čokoládového pudinku. Poté už jsme městskou dopravou dojeli zpět do hotelu, kde jsem si 3 hodinky pospal a pak už nás čekal další výlet. Tentokrát mě vzal Jimmy k pobřeží moře. Autobusem jsme dojeli k pobřeží a pak jsme šli několik kilometrů podél krásného moře. Ve večerních hodinách jsme nasedli na autobus a jeli na pravou Italskou pizzu. Já jsem si dal s příchutí tří sýrů a jak jinak než s dezertem tiramisu :) Pizza mi velmi chutnala a byl jsem po snědení opravdu k prasknutí... Pak už jsme se vydali zpět k hotelu. Já si opět napustil vanu a usínal u Eurosportu.

V úterý ráno jsem si dal mojí oblíbenou snídani, vyklidil pokoj a spolu s Jimmym jel taxikem na letiště Christoforo Colombo v Janově. Na letišti jsem se rozloučil s Jimmym a po odbavení  jsem uslyšel poprvé Italský křik jednoho z pasažérů a to proto, že mu chudákovi ulétlo letadlo. Tiše jsem doufal, že se mi něco podobného nestane v Řimě. V 11:55 se vzneslo letadlo směr Řím. Tam nastali malinko komplikace, jelikož jsem měl elektronické letenky a musel jsem si je vyměnit za normální. Na přestup jsem měl jen hodinu, proto jsem byl celkem ve stresu. Nejprve jsem si našel svojí bránu, a pak jsem šel hledat přepážku pro výměnu letenek, kterou jsem našel až po 20 minutách. Když už jsem měl letenku, tak jsem zjistil, že se změnila brána odletu a musel jsem zase jít hledat. Vše se mi nakonec podařilo a mohl jsem v 14:25 odletět směr Praha. Tam už na mě čekala přítelkyně s naším psem Timem. Pak už nás čekala jen cesta do Jihlavy...

• Shodnocení pobytu v Itálii:

Jednoduše super!!! Cesta proběhla bez větších problémů, seminář se podle ohlasů účastníků vyvedl a program, který mi Jimmy připravil a to jak se o mě všichni starali bylo perfektní. Jsem rád, že jsem mohl předat nějaké své informace a nejvíc si vážím toho, že jsem byl pozván právě já!!! Tímto bych chtěl poděkovat Jimmymu, překladatelce Mirce a celému svazu Ifbb v Itálii. Díky...