Setřeste nudu a obživněte na tréninku

Setřeste nudu a obživněte na tréninku

Účinný trik jak nastartovat, když selže zapalování

Zajímavosti | 26.11.2012 | Michal Rudzinskyj

Text: Karel Šedivý

 


 

Nemusíte mít vůbec špatný den, přesto ve vás připomínka večerního tréninku může evokovat pouze nutnou otročinu. Za jiných okolností se přitom pravidelnému tréninkovému programu věnujete rádi a s nadšením, jenže dnes to prostě není jaksi ono. Ze zkušeností již dávno víte, že pokud cvičení vynecháte, nebudete mít z vašeho rozhodnutí příliš dobrý pocit a budete možná přemýšlet nad tím, že jste měli být více důslední. O to horší je pak situace, když dorazíte do posilovny a namísto toho, abyste spěchali k některému z tréninkových stanovišť, prodlužujete podvědomě dobu převlékání v šatně a otráveně přemýšlíte nad tím, že byste možná udělali lépe, kdybyste bývali hodili všechno za hlavu. Pokud se kousnete a půjdete cvičit, můžete být ve finále poměrně spokojeni, ale část nudy z tréninku ve vás možná přetrvá i do dalších dnů. A přitom existuje spolehlivý trik, jak se v rychlosti dostat do varu a zacvičit si uspokojivě tak, jak jste na to běžně zvyklí.

V zásadě je jedno, jaký tréninkový program používáte. Důležité však je přijít do posilovny a začít naprosto jinak, než jste zvyklí. Řekněme, že máte dnes na programu trénink stehen. Namísto obvyklého schématu, který důsledně dodržujete, zahajte trénink například několika sériemi na břišní svaly a to na stroji, který jindy vůbec nepoužíváte. Nebo si sedněte k peck-decku a zkuste, jaké to je procvičit prsní svaly neobvyklým cvikem. Nemyslete na to, že je to proti vašemu původnímu plánu anebo to odporuje některé ze zavedených všeobecných pouček o ideální skladbě tréninku. Pokud se vyznáte v boxovacích technikách a kopech natolik, aniž byste si ublížili, zahajte trénink místo rozcvičky technickými, ale ne příliš silovými údery či kombinacemi a postupně přidávejte na intenzitě. Stačí několik málo minut a dostanete do těla potřebný impuls. A o to právě jde – upoutat vaši mysl něčím, na co nebyla dopředu připravená. Nejde o fyzický impuls a o to, aby svaly dostaly zabrat v jiných dimenzích. Jde o impuls mentální a o jakési vytržení z letargie. Jakmile máte nastartováno, začněte provádět váš trénink podle aktuálního rozpisu, který používáte. Pokud budete mít mezi sériemi pocit, že motor vynechává, zkuste například provést jen tak dvacet dřepů bez zátěže v rychlém, ale technicky plynulém tempu. Uvidíte, že to nakonec půjde.

Psychická zátěž kladená na člověka je často obrovská. Denně musíme většinou řešit spoustu povinností a tak se mnohdy stává, že se cítíme vyždímaní a bez potřebné dávky mentální energie. Obvyklým tréninkem se sice naše mysl regeneruje, ale občas se nám může stát, že se při cvičení spíše trápíme, než abychom si pobyt mezi činkami užívali. V tomto případě není většinou nutné měnit hned celý tréninkový plán, ale postačí nastartovat trénink vhodným impulsem, který probudí a upoutá mysl a nastartuje tak motor do potřebných otáček. Pak už jen obvykle stačí sešlápnout plynový pedál a těšit se na skvělou jízdu.

 
 
Přidej na Facebook Přidej na Linkuj Přidej na Vybrali.sme Přidej na Jagg

Verze pro tisk